fredag 2 april 2010

Vackra hus i Nizza



Dessa hus som vi fotade på vår resa skulle jag lite otroligt gärna vilja bo i.
När vi är ute och reser är kameran konstant med oss på våra promenader.
Just de här husen stötte vi på då vi promenerade i omgivningarna runt stadsdelen Cimiez. Både Matisse och Chagall muséerna ligger. Jag vill gärna rekommendera båda, men skall ni välja mellan det ena eller det andra så föreslår jag Chagallmuséet. Det var en upplevelse. Jag har alltid tyckt om Chagalls tavlor, men här fick jag även se en mosaik som han planerat och en konsertsal.





3 kommentarer:

  1. Tjusiga hus, helt annan stil än vad vi är vana med här! Själv har jag inte rest så mycket, bara några gånger till Israel.
    Till hösten ska min dotter på språkresa, till Paris, eftersom hon läser franska i skolan. Det är alltid en upplevelse att se andra länder och kulturer.
    Ha en fortsatt trevlig Påskhelg! / Margot

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att få se bilder igen från Nice.Det är runt tre år sedan vi var nere och hälsade på kusinen. Och hon bor här i detta området. Känner t.o.m igen muren bakom muséet. Tyvärr hade båda muséerna stängt när vi var där så jag har inte varit inne.Där finns också en fin klosterpark i närheten som är mysig att gå i.Det var inne på deras gårdspark vid huset jag fotat apelsinerna.Ha en fortsatt påskhelg. Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Vilka fina hus. Vem skulle inte vilja bo så.
    Fortsatt trevlig påskhelg!

    SvaraRadera