lördag 4 september 2010

Altanbygge på gång

I morse hämtade min bror ut virke som jag beställt till en altan. Genast på dagen började vi planera altanen och nån timme senare var vi i full gång. Min systerson som är väldigt duktig på att bygga hjälpte oss. I morgon skall den väl bli färdig.
Den känns ganska stor, men sen när den är full med krukor och möbler tror jag att det kommer att kännas riktigt bra!!!



Igår började jag även plantera den nya rabatten. Det är nu första gången som jag lite planerat hur en rabatt skall se ut, det kommer väl att ta ett par år innan växterna hinner lite breda ut sig, men spännande kommer det att bli. Dels hamnade dit alla växter som jag köpte på min födelsedag, men sen har jag också flyttat hit växter som helt enkelt stått fel eller trångt.



Jag har även hunnit med att plocka upp stenar ur gräsmattan som gräsklipparen alltid till grannarnas glädje skurit rakt in i. (Läs, samtidigt har jag svurit högljutt...)
Det har varit otroligt skönt att kunna ha fyra dagar ledigt nu efter att man börjat jobba, eftersom det är extra lediga dagar, så får man massor gjort!

Hälsningar ifrån Ängesö

20 kommentarer:

  1. Oh, så roligt ni haft det! Tänk så fint det blir till nästa säsong:-)
    Jag gläds med dig!

    Ha det fint! Kram H.

    SvaraRadera
  2. Men så fint ni kommer att få det. Spännande att få följa . Kram

    SvaraRadera
  3. Bra med en stor altan, lätt hänt att man bygger för litet. Kul med ny rabatt också, visst är det härligt att skapa:)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Härligt med nya rabatter så man får ner sina inköp/presenter och kan skaffa fler! =)
    Det kommer att bli en jättefin altan - tänk så många härliga stunder ni kommer att kunna få där.
    Grattis i efterskott!
    /Helen

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli jättefint. Bra med händig hjälp.
    HA en bra söndag

    SvaraRadera
  6. Altaner kan aldrig bli för stora, det märker man alltid efteråt när möbler och krukor och grillar och sånt kommit på plats. Den kommer nog bli kanonsnygg, likaså rabatten!

    SvaraRadera
  7. Hos dig händer det saker slag i slag!! Det kommer att bli jättefint och jag tror nog, att det är här du kommer att tillbringa mesta tiden framöver. På din altan alltså, planerande nya projekt. ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Tycker den ser alldeles lagomt ut... Säger som Susie: altaner kan aldrig bli för stora..... Sååå snyggt det kommer bli kring växthuset.... och såå spännande att hålla på med det också. Det är ju så roligt att liksom skapa också... inte bara det färdiga resultatet. Kul med ny rabatt.... snygg form du har på den. Skönt att ha några dagar att kunna ägna till arbetet.

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  9. Tänk vad du kommer att sitta där och njuta och se hur det växer i växthuset och i den nya rabatten. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  10. Vad fint det kommer att bli! Det finns inget skönare än att gå barfota på ett solvarmt trädäck :-)

    SvaraRadera
  11. Vad snyggt det kommer att bli.. du har ett fantastiskt stort o fint växthus.. *ler*.. inte alls avundsjuk.. hmm. Och det kommer att bli gör bra med altanen och det nya landet.. roligt att se. Ha det gott/Moa

    SvaraRadera
  12. Så härligt med en stor altan....och växthus....och ny rabatt ;)

    SvaraRadera
  13. Så kul, med altan och nyanläggande! att göra nytt är så himla kul!

    SvaraRadera
  14. Är en aningens aning avundsjuk på ditt fina växthus och nu när det blir altan till så blir det ju fullkomligen fulländat, skall bli kul att se resultatet.
    Rabatter, när man gör dom, känns det som evigheter innan dom kommer att växa till sig, men så plötsligt har dom gjort det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Vad duktig du är, gräver, plockar sten, planterar osv det kommer att bli jättefint när det är klart och däcket bjuder säkert på många timmars njutning framöver ;)
    Eller, kanske det blir som min däckstol!? Maken undrade hur många minuter jag har njutit av den i sommar :)
    Trevlig fortsättning på veckan! /Bea

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig altan, inte alls för stor :)
    Där kommer ni säkert ha många sköna stunder nästa sommar!
    Pricken över i med den stora rabatten i anslutning till växthuset.
    Ha det gott/ Stina

    SvaraRadera
  17. Syksyllä saa muutamassa päivässä paljon aikaiseksi, kun ei ole niin kuuma. Syksy on hyvä aika erilaisille projekteille. Teillä tulee taas upeaa jälkeä!

    SvaraRadera
  18. Så snyggt med växthuset och blir ju hur mysigt som helst med terassen där, flitig som en myra har du varit sen jag sist kikade in här. Har varit dålig på att läsa bloggar men allt går ju i vågor här i livet.
    Ha en skön helg
    Lotta

    SvaraRadera
  19. Wow det där blir ju toppen bra.
    Hur stort växthus har du?
    Ser stort och rymligt ut.
    Annika

    SvaraRadera