fredag 15 juni 2012

Hej igen! Nu har jag äntligen kommit så långt att jag lyckas börja blogga igen. Här har hänt en massa saker som gjort att trädgårdssommaren inte riktigt har kommit igång, men nu ska det väl rådas bot på det :)! Den främsta orsaken är väl det här: Ja detta är alltså Olga, vår storpudelvalp som nu är fyra månader gammal. Hon ser till att hålla oss igång ifrån morgon till kväll. Kvar i bilden finns även Sabrina-schäfern som tyvärr har så dåliga bakben att hon har lite svårt att röra sig och till på köpet är blind. Min ögonsten har nu fått en valp att uppfostra och på hösten då vi flyttar till stan får hon somna in efter en härlig sommar. Hon är superbra med Olga och tycker jättebra om henne. Även vår peppriga healer Gaudi finns här, men han tycker Olga är besvärlig, förutom då han själv är sugen att leka med henne. I trädgården har jag försökt rensa ogräs, men inte riktigt kommit igenom allt för andra gången. Glädjande nog så har jag massvis med pionknoppar och liljorna ser ut att bli fina. Som första bild ifrån trädgården i år vill jag visa upp sidenpionen wittmaniana som verkligen är läcker. Jag har haft den i tre år och det är nu första gången som fröken behagar visa upp sina behag! Sen kommer nog en annan stolthet. Min lilla magnoliabuske som faktiskt inte är så stor ännu blommar fint med riktigt många blommor! Hittills har det kommit ett par blommor per år, men nu finns det nog minst tio på den lilla busken. Vilken sort detta är minns jag faktiskt inte. Ännu måste jag berätta att jag nu äntligen lyckades få blå nunneört till trädgården. Jag grävde upp denna planta i Kimito i fjol och nu tidigt på våren blommade den. Det här är ju förstås ancient history, men jag är så nöjd över den att den ändå fick komma med!! Hoppas ni alla har det bra och hälsningar ifrån Ängesö!!

9 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka Mimi! Vilket söt liten Olga, men tråkigt med Sabrina såklart.Hoppas du får en härlig sommar på ditt Ängesö. Här har det väl inte börjat så bra, vädermässigt alltså.

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Olga är jättefin, förstår att hon tar mycket tid. Ja det finns ju faktiskt annat än trädgård också, men denna årstid pockar den på.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Och här var du igen, så trevligt och att anledningen delvis är en liten valp, en sån söting dessutom, måste väl vara underbart!
    Fina blommor har du som vanligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hienoa, Mimi on tullut taas Ängesöön!
    Sinulla onkin uusi perheenjäsen mukana, terhakka Olga-neiti.
    Kaunis, eteerinen pioni on avannut nuppunsa.
    Onnittelut myös tuosta kauniinvärisestä magnoliasta. Omani eivät ole kukkineet vielä kertaakaan.

    SvaraRadera
  5. Valpar brukar kunna hålla en sysselsatt. Olga är jättefin.
    Underbara bilder som det doftar sommar om.
    Trevlig kväll!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. oh en sådan söt liten pudel flicka, dom kan hålla en sysselsatt även som vuxna,,vår yngste är två år nu och han kan en massa hyss och lurar med Ozzie som är äldst på upptåg ibland.
    Härligt att få kika in till dig igen, blommar fint gillade din pion . ha en go vecka kram Monica

    SvaraRadera
  7. Vad kul att höra ifrån dig igen! Hoppas du har det mysigt där ute på Ängesö, ja det har du förstås med dina djur!

    SvaraRadera
  8. Så söt liten tjej. Roligt att du börjat blogga igen så vi får se bilder från vackra Ängesö.
    Kram Susanne

    SvaraRadera